افتتاح مرکز گردشگری قزاقستان در هند

کایرات سادواکاسوف، رئیس هیات مدیره گردشگری قزاقستان Kazakh Tourism، در مراسم افتتاحیه بزرگترین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری در جنوب آسیا - SATTE که در 22 فوریه در پایتخت هند برگزار شد، شرکت نمود. در این مراسم مدیر گردشگری هند، وزیر گردشگری و اقتصاد خلاق اندونزی، رئیس انجمن گردشگری آسیا و اقیانوسیه PATA، روسای سازمان گردشگری مسکو و بلاروس حضور داشتند.

در این نمایشگاه، کایرات سادواکاسوف ضمن ارائه گواهی مربوطه به پراشانت چاودری، رئیس Salvia Promoters  اشاره کرد که  برای گردشگری در قزاقستان، این اقدام یک گام جدید در ترویج روابط بین‌المللی است. ما خوشحالیم که هند، به عنوان یکی از نویدبخش‌ترین بازارهای گردشگری خارجی در جهان، نماینده خود را خواهد داشت. ما این تجربه را به سایر بازارهای هدف خود گسترش خواهیم داد.

با توافق طرفین، همکاری برای جذب گروه‌های توریستی از هند به قزاقستان و همچنین ارائه منافع Kazakh Tourism در این بازار بزرگ گردشگری برون‌مرزی مقرر شد.

به گفته کارشناسان، بازار گردشگری خارجی هند تا سال 2026 به بیش از 50 میلیون گردشگر خواهد رسید. در عین حال، پراشانت چاودری خاطرنشان می کند که تا سال 2026، قزاقستان می‌تواند سالانه 500 هزار گردشگر هندی را پذیرا باشد.

لازم به ذکر است که قزاقستان رژیم گردشگری 14 روزه بدون ویزا با 82 کشور از جمله ایران، هند و چین دارد. بر اساس وزیر گردشگری و ورزش جمهوری قزاقستان، گشایش بین‌المللی کشور تاثیر مثبتی بر رشد گردشگران خارجی دارد. به گفته او از زمان اجرایی شدن رژیم 14 روزه بدون ویزا برای شهروندان چین در ژوییه 2022 و رژیم متقابل بدون ویزا برای شهروندان قزاقستان در نوامبر 2023، تعداد گردشگران از کشور چین 12 برابر بیشتر شده و از 18 هزار به 217 هزار نفر افزایش یافته است. گردشگران از هند نیز با رشد سه برابری، از 28 هزار نفر در سال 2022 به 78 هزار نفر در سال 2023 رسیده است.

منبع:

https://www.inform.kz/ru/pervoe-zarubezhnoe-predstavitelstvo-kazakh-tourism-otkrito-v-indii-e81b93

کد خبر 18618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =